۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
طلا تغییر مسیر داد

در پایان معاملات هفته گذشته، طلا در مجموع ۱.۶ درصد افزایش قیمت را ثبت کرد. فلز زرد در آخرین روز معاملات هفته تحت تاثیر اخبار مختلف قرار داشت.

به گزارش صدای بورس به نقل ازگزارش تریدینگ اکونومیکس، در معاملات روز جمعه ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه)، قیمت طلا پس از ثبت رکورد ۲۶۷۲ دلار روز پنجشنبه، تا سطح ۲۶۴۸ دلار در هر اونس پایین آمد که علت آن سودبری معامله‌گران و فشار فروش بود. اما با انتشار اخبار حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، روند حرکت طلا معکوس شد و قیمت فلز زرد به ۲۶۵۸ دلار در هر اونس رسید.

نقره نیز روند مشابهی داشت. این فلز گرانبها پس از ثبت رکورد ۳۲ دلار و ۲۷ سنت، تا سطح ۳۱ دلار و ۴۲ سنت در هر اونس تنزل پیدا کرد و در ادامه با قیمت ۳۱ دلار و ۶۲ سنت به کار خود پایان داد.

در حال حاضر عوامل متعددی از رشد قیمت طلا حمایت می‌کنند که مهمترین آنها، تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه است. روز جمعه، اسراییل حملات سنگین و متعددی به بیروت (پایتخت لبنان) انجام داد که سطح تنش در منطقه را به شدت افزایش داد. کارشناسان با معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان عامل بی‌ثباتی معتقدند، این حملات امکان دستیابی به صلح و آرامش در خاورمیانه را به شدت کاهش داده است.

در همین حال، پیش‌بینی کاهش دوباره نرخ‌های بهره در آمریکا و اقدامات حمایتی دولت چین نیز از جمله عواملی است که به رشد قیمت طلا و برخی کامودیتی‌ها کمک می‌کند. برآوردها حکایت از آن دارند که ۵۶.۷ درصد معامله‌گران معتقدند در ماه نوامبر نرخ‌های بهره فدرال رزرو ۰.۵ درصد دیگر کاهش خواهد یافت. همچنین ۴۳.۳ درصد این رقم را معادل ۰.۲۵ درصد پیش‌بینی کرده‌اند.

در پایان معاملات جمعه، قیمت فنت خام نیز با افزایش روبه‌رو شد. به گزارش اویل پرایس، هر بشکه نفت خام سبک آمریکا با ۰.۵۱ دلار رشد به ۶۸ دلار و ۱۸ سنت رسید. قیمت نفت خام برنت نیز ۰.۳۸ دلار بالا رفت و به ۷۱ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید.

در این میان، قیمت گاز طبیعی، بنزین، نفت حرارتی، فولاد و سنگ‌آهن نیز افزایش یافت اما مس و زغال‌سنگ با افت قیمت مواجه شدند.

کد خبر 504682

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =